Hvorfor har jeg ikke noget data i udlandet?

Der kan være mange årsager til, at du ikke kan benytte dig af data i udlandet. Vi har lavet en tjekliste, som du kan gå igennem for at sikre dig, at alt er sat korrekt op.

Følg nedenstående trin kronologisk: 

1. Bekræft, at Udlandstelefoni er slået til, og at Spærring af dataroaming er slået fra på kunde.flexfone.dk under Produkter på din mobilpakke.

udlandstelefoni

Hvis udlandstelefoni er slået fra på din mobilpakke, vil du ikke kunne forbinde til et mobilnetværk i udlandet og derfor ikke modtage data. Du vil heller ikke kunne modtage SMS om dataforbrug i lande udenfor EU. 

Har du ikke adgang til kunde.flexfone.dk, skal du kontakte din teleadministrator i virksomheden eller din Flexfone-forhandler.

2. Bekræft, at dataroaming er slået til på din mobiltelefon. 

iOS:

1. Åbn Indstillinger

2. Vælg Mobilnetværk

3. Vælg Indstillinger til data

4. Slå Dataroaming til

Android: 

1. Åbn Indstillinger

2. Vælg Forbindelser

3. Vælg Mobile netværk

4. Slå Dataroaming til

3. Vælg mobilnetværk manuelt. 

Nogle gange kan det hjælpe at vælge et andet mobilnetværk end det, mobiltelefonen automatisk valgte, da du landede i udlandet. Vælg derfor et andet mobilnetværk for at se, om det ikke giver dig adgang til data. 

iOS: 

1. Åbn Indstillinger

2. Vælg Mobile netværk

3. Vælg Valg af netværk

4. Slå Automatisk fra

5. Vælg et andet netværk end det, der er valgt


Android:

1. Åbn Indstillinger

2. Vælg Forbindelse

3. Vælg Mobile netværk

4. Vælg Netværksoperatører

5. Vælg Søg efter netværk

6. Vælg et andet netværk end det, der er valgt

Hvis du har fuldført ovenstående trin korrekt, men stadig ikke har data, skal du kontakte din teleadministrator eller din Flexfone-forhandler.