Hvordan opsætter jeg Call2Teams Go?

Du opsætter Call2Teams Go gennem PBXAdmin, hvor du blot skal gennemføre den automatiske opsætning.

Opsætning af Call2Teams Go

For at opsætte Call2Teams Go skal du følge nedenstående guide.

1. Først skal du tilgå PBXAdmin, hvor du vælger punktet Integration i menuen til venstre.
Her klikker du på Microsoft Teams Telefoni.

Herefter sætter du flueben ud for de medarbejdere, du ønsker at aktivere Call2Teams Go for.

Sørg for, at der er indtastet mailadresse på de valgte medarbejdere og klik på Opdatér opsætning.

FAQ Punkt 1

 

2. Herefter kommer der en pop-up, hvor du skal acceptere vores vilkår vedrørende opsætning af Call2Teams Go og derefter klikke på knappen Automatiseret opsætning.

FAQ Punkt 2

OBS: Du kan ikke benytte manuel opsætning til Call2Teams Go

 

3. Nu vil du have mulighed for at indtaste en mailadresse, hvis du ønsker en bekræftelse efter opsætningen er gennemført. Derefter klikker du på knappen Videre.

FAQ Punkt 3

 

4. Efter de indtastede informationer er godkendt, får du nu mulighed for at klikke på knappen Kør opsætningsopdatering.

FAQ Punkt 4


Efter du har klikket på 'Kør opsætningsopdatering', skal du klikke på Opdater system i øverste højre hjørne.

Herefter vil du, i løbet af 15 minutter, modtage en e-mail på den tidligere indtastede mailadresse, når opsætningen er gennemført.

5. Når du har modtaget e-mail med bekræftelse af gennemført opsætning, fortsætter du til næste trin af opsætningen ved at klikke på knappen Call2Teams Go admin modul, som også findes i undermenuen Microsoft Teams Telefoni. 

FAQ Punkt 5

Her kan du enten generere et admin-link, indtaste din mailadresse for at få sendt linket på e-mail, eller blive dirigeret direkte videre ved at klikke på Gå til Call2Teams Go admin modul.

FAQ Punkt 5-2 1

VIGTIGT: Hvis man genererer et link eller vælger at få et link tilsendt, SKAL det være den globale admin-bruger der logger ind.

OBS: Call2Teams Go admin modul dirigerer til et eksternt link på domænet https://admin.teams.dstny.com/


Her er det vigtigt, at der kun bliver klikket på de knapper, der er anvist i denne guide, da andre ændringer kan medføre fejl i jeres Microsoft Teams-opsætning.

 

6. Når du kommer ind på portalen, skal du vælge menuen Services i toppen og herefter vælge fanen Teams.

Her skal nu klikke på nedenstående knapper i denne rækkefølge:

  1. Services
  2. Teams
  3. Authorize Phone App for my organization
  4. Authorize Phone Bot for my organization
  5. Sync Now

Punkt 6

7. Når synkroniseringen er gennemført, kan du lukke det eksterne link igen, og Microsoft Teams-telefonien er nu opsat. 

 

BEMÆRK: Hvis du skal tilføje flere medarbejdere til Call2Teams Go efter opsætningen er gennemført, skal du blot gøre følgende i PBXAdmin:

  • Sæt flueben ved de ønskede medarbejdere, som anvist ved punkt 1 i guiden
  • Tryk på opdater opsætning
  • Tryk på opdater system
  • Tryk på Sync Now i DSTNY portalen på det eksterne link