Medarbejdere i PBXAdmin

Opsæt og administrer medarbejdere i PBXAdmin.

1. Under Medarbejdere får du en oversigt over alle medarbejdere i PBX-løsningen. 

medarbejdere-Jan-18-2022-08-20-02-62-AM

Kolonnenavn Beskrivelse
2. Lokalnummer  Lokalnummeret er det nummer, som en medarbejder kan kendes på. Hvis du vil ringe til medarbejderen, skal du ringe lokalnummeret op. Dette lokalnummer vil blive vist på de funktioner, som er tilknyttet medarbejderen. 
3. Navn

Navn på medarbejderen.

4. Afdeling  I dropdownmenuen vælger du afdelingen medarbejderen tilhører. Hvis du kører med afdelingsfakturering, så bestemmes det også her. For at kunne se denne kolonne, skal der være oprettet en eller flere afdelinger under Indstillinger.
5. Beskrivelse  Kan bruges til ekstra genkendelse af medarbejder. (Eks. ’Lagerarbejder i Århus’) 
6. Skjul i Myfone.dk og app  Her har du i Myfone app og på Myfone.dk mulighed for, at vælge om medarbejderen skal være synlig eller ej ved at sætte flueben. Denne kolonne er kun synlig hvis den er slået til i Generelle indstillinger  under Indstillinger.
7. Aktiv profil  Dette felt viser, hvilken profil medarbejderen har aktiv. Læs mere om profiler under Myfone. 


Når du vil redigere en medarbejder, skal du trykke på den medarbejder, du vil redigere. Du vil derefter få et nyt vindue op, der indeholder informationer om den valgte medarbejder som vist nedenfor. 

Generelt

I fanen Generelt, kan du se og ændre generelle oplysninger på brugeren.

medarbejdere-1-Jan-18-2022-09-01-20-63-AM

 Funktion   Beskrivelse 
1. Lokalnummer  Lokalnummeret er det nummer, som en medarbejder kan kendes på. Hvis du vil ringe til medarbejderen, skal du ringe til lokalnummeret. Dette lokalnummer vil blive vist på de funktioner, som er tilknyttet medarbejderen. 
2. Navn  Navn på medarbejderen. 

3. Beskrivelse

Kan bruges til ekstra genkendelse af medarbejder. (Eks. ’Lagerarbejder i Århus’)

4. Banke på  Hvis medarbejderen ønsker ’Banke på’ på sine produkter, skal der sættes flueben i dette felt. Obs. På mobil skal det også aktiveres på selve mobiltelefonen. 
5. Blokér for udgående kald 

Her kan du blokere for, at medarbejderne kan fortage udgående opkald. Der kan selvfølge stadig

foretages opkald til 112, 114 osv. Man kan desuden åbne op for, at enkelte numre kan ringes til under ”åbn for enkelte numre” 

Telefoner

I fanen Telefoner kan du se alle telefoner der er tilknyttet en medarbejder eller tilknytte en ny telefon. For at der kan tilføjes en telefon til en medarbejder, skal den først være oprettet under Telefoner. 

Hvis den telefon, du ønsker at tilknytte, allerede er tilknyttet til en medarbejder, skal du først slette tilknytningen på den medarbejder, som har telefonen, og derefter tilføje det på den medarbejder, som skal have telefonen.

1. For at tilknytte en telefon søger du emnet frem under Hurtig søgning, klikker på emnet og derefter trykker du på det grønne plus og trykker Gem

2. Du sletter tilknytning af en telefon/telefonnummer ved at trykke på det røde minus, hvorefter du trykker Gem.

medarbejdere-5-1

Telefonnumre

I fanen telefonnumre kan se alle telefonnumre der er tilknyttet en bruger eller tilknytte et nyt nummer. For at der kan tilføjes en telefon til en medarbejder, skal den først være oprettet under Telefonnumre

Hvis det telefonnummer, du ønsker at tilknytte, allerede er tilknyttet til en medarbejder, skal du først slette tilknytningen på den medarbejder, som har telefonnummeret, og derefter tilføje det på den medarbejder, som skal have telefonnummeret.
 

1. For at tilknytte et telefonnummer søger du emnet frem under Hurtig søgning, klikker på emnet og derefter trykker du på det grønne plus og trykker Gem

2. Du sletter tilknytning af et telefonnummer ved at trykke på det røde minus, hvorefter du trykker Gem.

medarbejdere-1-1-2

Myfone bruger

Hvis du ønsker at se den aktive profil eller se de nuværende opsætninger for profilerne, kan du gøre dette under fanebladet Myfone bruger. Her kan du også logge direkte ind på medarbejderens Myfone via Gå til medarbejderens Myfone side

medarbejdere-3-2

Funktion Beskrivelse
1. Gå til medarbejders Myfone side  Her har du en hurtig genvej direkte til medarbejderens Myfone-side. 
2. Brugernavn, E-mail, Sprog , Skjul i Myfone.dk og app, Microsoft login

Her kan du tilpasse brugernes oplysningerne.

3. Nulstil adgangskode  Her kan du generere en ny adgangskode til brugeren. Den nye adgangskode vil blive sendt til den mail, som de har registreret deres Myfone-bruger på. Hvis der er tilknyttet en mobiltelefon, vil koden også blive sendt hertil.  
4. Nulstil bruger  Her kan du nulstille brugeren. Når Myfone-brugeren nulstilles slettes alle gemte data på brugeren.  
5. Myfone profil  Her kan skifte brugerens aktive Myfone profil. For at se brugerens forskellige profiler, vælges de i dropdown menuen. 
6. Vælg profil for at se opsætning

Her kan du skifte imellem medarbejderens forskellige profiler og nedenunder få et hurtigt overblik over den opsætning, der er lavet. (Dette er kun en oversigt og skifter ikke deres profil).

Tilladelser

I fanen Tilladelser, kan du vælge hvilke tilladelser den pågældende bruger skal have.

medarbejdere-4-2

Funktion Bekrivelse
1. Kø-administrator  Giver brugeren tilladelse til at tilmelde/framelde agenter.
2. Profil-administrator Giver brugeren tilladelse til at skifte andre medarbejders profiler for dem.
3. Afdelings-SMS Giver brugeren tilladelse til at kunne sende SMS'er til afdelinger. Læs mere om Afdelings-SMS

🔄  OPDATER SYSTEM

Husk at trykke på OPDATER SYSTEM i øverste højre hjørne for at udgive dine ændringer.