Hvordan viderestiller jeg opkald?

På Myfone.dk og i Myfone-klienten kan du viderestille opkald, så de f.eks. altid går direkte til en telefonkø eller en anden kollega, når du ikke er ledig til at besvare opkaldet.

Du redigerer viderestilling af opkald under Profilstyring på Myfone. Under den rette profil finder du det telefonnummer, som opkaldene skal viderestilles fra. Herefter vælger du i den første kolonne Viderestille til og derefter, hvor opkaldet skal viderestilles til.

Der er mange muligheder for viderestilling af opkald. Du kan bl.a. viderestille opkald til en kollega, et telefonnummer eller en tastemenu.

Eksempel

Kim Poulsen fra IT-Bixen A/S vil gerne have, at opkald til hans arbejdsnummer bliver viderestillet til firmaets hovednummer, hvis nogen ringer til ham, når han har fri. I dette tilfælde er der et speak tilknyttet hovednummeret, hvis man ringer udenfor åbningstiden.

Han går ind på sine Profiler og vælger profilen Fri

1. Ud for hans arbejdsnummer 69144585 skal han vælge Viderestille til.

2. Herefter trykker han på Vælg.

CleanShot 2021-08-18 at 15.45.46

3. Han klikker på telefonnummer i sidemenuen.

4. Han vælger firmaets hovednummer. 

CleanShot 2021-08-18 at 15.44.41

Nu er Kims arbejdsnummer sat op til at viderestille til hovednummeret, når han har fri, som vist på billedet nedenfor.  

CleanShot 2021-08-18 at 15.46.38


Du kan finde flere informationer om viderestilling af opkald her